Fantastisk dag!

Tisdagen var en stor dag för alla Åtvidabergare – då invigdes vår nya kommunbibliotek, som kommer att bli hjärtat av kommunens nya Kulturcentrum. Invigningstalare var vår kultur- och demokratiminister Alice Bah Kuhnke.

På förmiddagen, innan invigningen, fick vi ta emot vår minister. Alice Bah Kuhnke fick äta lunch i vårt Digitek och medan hon åt berättade vi om skolbiblioteksverksamheten i Åtvidaberg.

Ministern blev mottagen av våra rektorer och Martina, elev på skolan. Martina berättade om vad skolbiblioteket betyder för henne.

Martina berättar om skolbiblioteket

Karin hade fått äran att representera vår arbetsgrupp. Det var en stor stolthet att få berätta att alla vår skolbibliotek är bemannade och att vi har en fungerande arbetsgrupp som verkligen brinner för vårt uppdrag.