Alléskolans 9:or träffar Christina Wahldén

Kan det kallas för att träffa någon när denne sitter 30 mil bort i sitt eget arbetsrum, medan vi sitter här i vår matsal? Ja, det är klart! Våra 9:or träffade förra veckan författaren Christina Wahldén via länk. Ett fantastiskt lyckat och inspirerande möte mellan våra ungdomar och den person vars böcker kommer att stå i centrum för höstens tema i ämnet svenska.

Med hjälp av Google hang out fick nästan 100 elever ett personligt möte med Wahldén där hon berättade om sitt författarskap, sina böcker och debatten kring dessa.

Detta är ett samarbete mellan Alléskolans bibliotek och pedagoger. Skolbiblioteket kommer under hösten utforska hur vi kan arbeta läsfrämjande utifrån olika digitala medier och detta var ett första steg. Vi ser fram mot att arbeta vidare med temat, Christina Wahldén, eleverna och den digitala tekniken.