Uppföljning av elevenkäten

Nu har svaren börjat ticka in! För nästan två veckor sedan skickade vi ut en elevenkät för att se var deras intresse låg i första hand. Vi hade tänkt att börja med robotar, programmering och en tydligare teknikinriktning men det visade sig att eleverna främst efterfrågar något annat. De vill lära sig att vlogga, göra gamingfilm, rita digitalt, göra egna filmer och skapa musik digitalt. Vi kommer därför att börja med filmredigering.

Vi har också startat ett samarbete med skolans programmeringsprofil. De kommer att öppna upp en digital teknikverkstad för främst åk 7-9 på tisdagarna. Vi kommer att öppna upp mellan biblioteket och de lokaler där profilen håller till, men vår verksamhet riktar sig främst till 4-6. Förhoppningsvis ska detta leda till ett samarbete med stora valmöjligheter för eleverna. Vi startar med en invigning nästa vecka.